Sunday 20 November 2011

hidup x bererti tanpa kamu......


apa yang mampu aku katakan tentangnya?
adakah hati ini terpaut padanya?
sekian lama aku cuba menjawab persoalan ini,
namun jawapanku tetap tidak pasti
kenapa dia mesti pergi?
...
mampukah aku menghadapi hari esok tanpanya?
persoalan yang selama ini tak pernah aku fikirkan,
menerjah ruang hati yang kian bercelaru,
selama ini,
aku tak pernah jemu menatap wajahnya,
menentang anak matanya,
dan kini,
seraut wajah itu takkan memenuhi ruang mata,
adakah aku mampu?
aku relakan pemergiannya,
atas nama sebuah cita-cita,
hati ini sentiasa berharap,
agar dia bahagia di sana,
adakah dia akan melupakanku?
adakah kami akan bertemu?
aku sendiri tak pasti sama ada aku cukup tabah untuk melaluinya,
hidup ini perlu diteruskan,
dan tanpanya,
hariku tidak akan sama lagi

No comments:

Post a Comment